هشتگ ارزان ترین راه جذب فالوور

افزایش فالوور اینستاگرام
چگونه هشتگ باعث افزایش فالوور دراینستاگرام می شود؟
پست های اینستاگرام که دارای حداقل یک هشتگ باشند به طور متوسط به میزان ۱۲٫۶ درصد،بازدید بیشتری نسبت به پست های که بدون هشتگ گذاشته میشوند دارند. این مطلب آموزشی به شما کمک می کند با استفاده از هشتگ های اینستاگرام به فالورها و لایک های بیشتری دست پیدا کنید.
هشتگ دو کاربرد مشخص در اینستاگرام دارد.
دسته بندی محتوا :
قبل از هر چیز به بازدید کنندگان عکس شما، توضیح می دهد که شما با چه انگیزه ای عکس را گذاشته اید.
برای مثال هشتگ #خاطرات نشان میدهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص میشود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی.
نفوذ و دیده شدن :
کاربرد دوم هشتگ، کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو میکنند، جدای از نام کاربری یا Username، می توانندTag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با هشتگ غروب یا پاییز یا … تگ و برچسب گذاری شده اند. پس با هشتگ میتوانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.
معایب استفاده زیاد از هشتگ
از هشتگ زیاد استفاده نکنید. استفاده زیاد از هشتگ، سه مشکل جدی دارد.
نخست اینکه حس بدی به کاربران منتقل و خواندن متن را سخت میکند.
دوم اینکه نشان میدهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد)
و سوم اینکه ممکن است پستهای شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است. در کتابهای نتیکت، بین سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه ای می دانند. در تبلیغات و بازاریابی آنلاین، برای یک عکس بین پنج تا ده عدد هشتگ توصیه شده است.
چند نوع هشتگ وجود دارد ؟
۱٫هشتگ های عمومی :
هشتگ های معمول که در اینستاگرام بصورت عمومی گذاشته میشوند و هیچ شخص یا ارگان خاصی باعث رواج آنها نشده است مانند #آموزش #آرامش #طبیعت . در هشتگ عمومی ، هشتگ باعث ترویج محتوا میشود.
۲٫هشتگ های خصوصی :
هشتگ های خاص و یژه ای که شخص یا شرکتی باعث ترویج آن شده است و تا قبل از آن از این هشتگ استفاده نمیشده است. مانند #بین_خطوط_برانیم ، #به_من_گوش_دهید . در هشتگ خصوصی محتوا باعث ترویج هشتگ میشود.
استراتژی های هشتگ گذاری در اینستاگرام:
۱٫ همه هشتگها را دقیقا در توضیح عکس استفاده نکنید. هشتگهای استفاده شده در خود عکس یا در کامنتها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. میتوانید به تدریج در کامنتها هشتگ اضافه کنید. مثلا تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید هم بگذارید.
۲٫ از هر کلمه ای استفاده نکنید. پراکندگی زیاد باعث می شود کسانی که به صفحه شما آمده و ببینند که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند
۳٫ قبل از انتخاب هشتگها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. همیشه ببینید که قبلا چه کسانی از این هشتگها استفاده کرده اند و چه تعداد عکس با آنها تگ شده است.
۴٫ بعضیها اشتباهاً فکر میکنند که بهتر است از هشتگهایی استفاده کنند که اصطلاحا Trend هستند و زیاد به کار میروند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگها را استفاده میکنند خیلی زیاد هستند. از طرف دیگر استفاده از هشتگهایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته اند هم چندان مفید نیست. چون نشان میدهد این هشتگها کمتر در ذهن مردم جا دارند
۵٫ اگر شما کاربر پرایویت (خصوصی) در اینستاگرام هستید هشتگ های شما نمایش داده نخواهد شد.